Markus Löchtefeld er årets underviser på kunst og teknologi

Markus har fingeren på pulsen, hvad angår ny forskning og formår at gøre undervisningen relevant for livet efter endt uddannelse, siger de studerende, der har peget på Markus Löchtefeld som årets underviser på uddannelsen kunst og teknologi. Markus vinder også titlen som årets underviser på alle tre uddannelser under Studienævnet for Kunst, Sundhed og Teknologi (KunST)

Last modified: 22.01.2021

Markus Löchtefeld, der underviser i faget Physical Computing, er årets under på kunst og teknologi i 2020. I begrundelsen lyder det:

Markus er et teknisk og fagligt fyrtårn med et kæmpe engagement og en smittende entusiasme i undervisningen. Markus’ evne til at formidle sin viden i undervisningen er imponerende, da han formår at få alle studerende med, uagtet fagenes tekniske og udfordrende pensum. Markus er af tysk oprindelse, og det er hertil værd at nævne, at han er armeret med en enestående humor og fæstnet med en præcision, som sjældent set nord for Padborg.

Markus er ikke kun en dygtig formidler, men også en rigtig dygtig vejleder: Hans rolige sind og indlevelse i de studerendes projekter er med til, at de studerende opnår et højere akademisk niveau igennem hans vejledning. Ydermere har Markus fingeren på pulsen, hvad angår ny forskning og formår at gøre undervisningen relevant for livet efter endt uddannelse.

Markus er intet mindre end en rollemodel indenfor sit fag, og han fortjener i høj grad prisen som årets underviser på Aalborg Universitet.