Elizabeth Ann Jochum

Elizabeth Ann Jochum er årets underviser på Hum

De studerende på det humanistiske fakultet har kåret Elizabeth Ann Jochum som årets underviser. Elizabeth Jochum er tilknyttet uddannelsen i kunst og teknologi (tidligere Art & Technology). Kristine Ringsager; Stine Lindahl Jacobsen; Sandra Burri Gram Hansen og Bo Møhl er kåret som årets undervisere på hhv. musik, musikterapi, kommunikation & digitale medier og Psykologi.

Last modified: 13.02.2019

Foto øverst: Elizabeth Ann Jochum. Fotograf: Julia Spicina.

Engagement, passion for faget og en evne til at inspirere og formidle svært fagstof er nogle af de karakteristika, der går igen i indstillingerne til årets undervisere på Institut for Kommunikation og Psykologis fem studienævn. Også evnen til at til at trække paralleller til praksis og inddrage egen erfaring fremhæves i indstillingerne. Læs mere her om de fem kårede undervisere.

Elizabeth Ann Jochum årets underviser på kunst og teknologi (tidligere Art & Technology) samt på hele Humaniora

De studerende beskriver Elizabeth Ann Jochum som en formidabel underviser og en virkelig passioneret person, hvis energi er smitsom og inspirerende. Hun sætter baren for kvalitet og arbejdsmoral højt og inspirerer med sit eget eksempel sine studerende til at gøre deres bedste indsats til gengæld. Når hun underviser, er det altid med en bemærkelsesværdig evne til at gøre de studerende nysgerrige og begejstrede for selv det sværeste materiale.

Elizabeth Ann Jochum lægger stor energi i at invitere de bedste gæstelærere til kurserne, hjælper med ansøgninger og med at etablerer kontakt til samarbejdspartnere gennem sit eget netværk. Elizabeth Ann Jochum er den slags underviser, der efterlader et varigt indtryk. Hun er en uundværlig del af uddannelsen, og der er ifølge de studerende på kunst og teknologi ingen, der fortjener nomineringen mere end hende.

Elizabeth Ann Jochums AAU-profil

Kristine Ringsager årets underviser på musik

Kristine Ringsager

De studerende på musik fremhæver, at Kristine Ringsager er tydeligt passioneret omkring sin undervisning og vejledning og skaber et fantastisk miljø for læring. Hun formår at formidle svært teoretisk stof, således at det virker overskueligt og muligt at benytte i praksis.

Ifølge de studerende udstråler hun altid en utrolig glæde, og giver én lyst til at yde sit bedste. Hun gør det til en absolut fornøjelse at læse musik.

Stine Lindahl Jacobsen årets underviser på musikterapi

Stine Lindahl Jacobsen

Stine Lindahl Jacobsen  er kåret, fordi hun er en sand ildsjæl, der brænder for både faget og de studerende. Som underviser formår Stine at gøre svært og til tider lidt kedeligt materiale forståeligt og interessant. De studerende beskriver Stine Lindahl Jacobsen som en super skarp kliniker, der er god til at observere og spørge ind til alle rollerne i faget kliniske gruppemusikterapifærdigheder, hvor de studerende øver sig i at være musikterapeuter.

Stine Lindahl Jacobsen  er en fremragende formidler, og en stor inspirationskilde både på det videnskabelige og det kliniske område og på mange måder en rollemodel for os studerende.

Stine Lindahl Jacobsens AAU-profil

Sandra Burri Gram Hansen årets underviser på kommunikation og digitale medier

Sandra Burri Gram Hansen årets

Sandra Burri Gram Hansen er en af de undervisere, hvis timer man som studerende går fra med et smil på læberne. Når hun underviser, er det tydeligt, at hun gør det med et stort personligt engagement samt interesse for hendes felt og andres læring. I undervisningen i Persuasive design benytter Sandra Burri Gram Hansen virkelighedsnære eksempler og genkendelige situationer til at forklare de mest komplekse fagtermer. Hun gør undervisningen uforglemmelig på den måde, at man som studerende ikke kan lade være med at tænke på Persuasive design, så snart man træder ind i en Ikea-forretning eller ser et Garmin ur.

Som vejleder gør hun et exceptionelt job, idet hun altid skaber en nysgerrighed. Sandra Burri Gram Hansen er ikke blot imødekommende og humoristisk, hun har også en utrolig stor faglig og praktisk viden, man som studerende altid kan trække på.

Sandra Burri Gram Hansens AAU-profil

Bo Møhl årets underviser på psykologi

Bo Møhl

De studerende på psykologi peger på, at nøglen til Bo Møhls gode undervisning er hans evne til at bruge sin mangeårige erfaring fra psykiatrien til at formidle et teoretisk svært stof. Han er enormt god til at lære fra sig og til at gøre undervisningen spændende. Bo Møhl kommer altid med eksempler fra hans egen praksis og erfaring, hvilket gør det hele mere virkelighedsnært og nemt at forholde sig til. Derudover skinner hans kærlighed og passion for sit arbejde igennem.

Bo Møhl  formår at skabe et rum, hvor alle studerende føler sig hørt og trygge ved at stille alle typer af spørgsmål.

Der er tale om en person, der igennem mange år har opbygget en uforlignelig erfaring på sit felt, og som formår at kombinere erfaringen med et stadigt udviklende teoretiske grundlag i en eksemplarisk undervisning, der inspirerer morgendagens psykologer.

Bo Møhls AAU-profil